Zorgvuldig knoeien

            

Ijverig,
met het puntje van mijn tong uit m'n mond,
spin ik de zorgvuldig gekleurde en gekamde wol (texelaar/swifter)
Mooie tinten roos-oranje-rood. Meekrap tinten.
Zelf gesorteerd, gewassen, gekleurd, gekamd ...

2 spoelen vol, nog lang niet perfect
dat hoeft ook niet zo nodig,
dun en af en toe wat dikker.
we gaan er alvast op vooruit.

Ik ben ongeduldig,
wil al aan het twijnen beginnen ...
zie  het al helemaal voor me,
een mooie zelf getwijnde, min of meer, gelukte streng ...
in meekrap-roos!!!
Prachtig; vind ik nu al ...

Twijnen dan maar.
De draad breekt af en toe, onder veel gefoeter.

en dan ... 50 gr getwijnde draad verder .., 1 spoel vol,
merk ik dat ik "réchts" getwijnd heb!! Rechts!!!
ipv links.
De moed zakt me in de schoenen, zoveel zorgvuldig werk ...
De draden haken niet in elkaar als je rechts twijnt,
je twijnt als het ware alles terug los ...

Zonde
maar wel bijhouden.
Langzaam rol ik de draad van het spoel tot een bol.
Wie weet wat ik er nog allemaal mee kan! 👍


Reacties